BAC PRO 2022: les grilles d’évaluation pour les LV

Rendez-vous sur la page dédiée.

Sandra Mason

Dame Sandra Mason will be the first president of the new republic of Barbados. She will take oath on Tuesday 30th november 2021, on the day the island and its 285,000 people will celebrate 55 years of independence.

Read the ShethePeople article

Barbados to become a republic

Barbados set to become a republic (you tube video)

Barbados splits from British monarchy to become a republic (you tube video)

Barbados about to become the world’s newest republic (you tube video)

L’assistant en LP

Bonne rentrée à toutes et à tous ! KEEP SAFE !!!

Dispositif EOL

Pour la rentrée 2021, Madame L’Inspectrice revient sur le dispositif EOL et sa place dans la séance d’anglais. Un rappel est fait sur le bilan du dispositif dès 2012 puis sur la méthode d’application du dispositif en cette année 2021-2022. Un document annexe présente la Roue d’Expression Quotidienne ou comment l’élève peut s’exprimer librement dans la langue de son choix.

4 Ways to Help Students Get Better Sleep

Therapist Lauren Brukner is giving hints to help students get better sleep in this article published on the Edutopia web site.

Semaine des Langues Vivantes

Du 17 au 21 mai 2021, se tient la semaine des Langues Vivantes

La semaine des langues vivantes a pour vocation de mettre en lumière les langues et la diversité linguistique dans les écoles et les établissements mais aussi en dehors du cadre scolaire. Elle constitue un temps fort pour encourager la pratique des langues.

La Semaine des Langues Vivantes sur le portail EDUSCOL

8th May 1902

Today, 8th May 2021 is the 119th anniversary of a tragedy which devastated the town of Saint Pierre, in the French west indian island of Martinique. This is the animated story narrated by Neil DeGrasse Tyson.

Mount Pelée’s 1902 eruption, narrated by Neil DeGrasse Tyson.

SVG and the Soufriere Vulcano

On friday, April 9th, 2021, after months of noticeable activity, The Soufriere vulcano erupted and forced the north population on the island of Saint Vincent to evacuate.

The BBC article

Prince Philip

Prince Philip Mounbatten, Duke of Edinburgh, husband of Queen Elizabeth II, was born on the island of Corfu, Greece, on June 10th 1921 and died on April 9th, 2021, at Windsor Castle. He was 99.

Read Prince Philip’s biography.